Biz Fas’a 3 kişi gittik. Ben, eşim Uğur ve kardeşim Burak. Tüm maliyeti 3 kişi toplam olarak yazıyorum o yüzden. Bunu göz önüne alarak bir bütçe hesaplaması yapabilirsiniz. Bir de TL, € ve Dirhem karışmasın diye hepsini TL’ye çevirerek yazdım aşağıda.

Biz Fas’a giderken döviz kuru ;    1 TL : 1,5 Dirhem   ve   1 € : 6,6 TL  ‘ydi.

• Uçak Bileti: Gidiş-dönüş kişi başı : 1020 TL

3 kişi toplam: 3060 TL

Uçak biletlerini Skyscanner’dan Atina aktarmalı olarak aldık. Uygun olan seçenek de aktarmalı uçuşlar arasında 5-6 saatlik bekleme süresi olanlardı. Bizim için o kadar beklemek sorun olmadığı için ucuz olanı tercih ettik. Direkt uçuş olduğunda fiyatlar 2 katına çıkıyor bilginiz olsun.

• Araba Kiralama: 10 gün için ;  691 TL

Benzinli, manuel – Peugeot 108

Arabayı da Skyscanner’dan benzinli kiraladık çünkü dizel arabalar daha pahalıydı. Benzin ve mazot fiyatlarını da araştırınca dizel araç kiralamak ekonomik olmuyordu. O yüzden siz de benzinli tercih edebilirsiniz. Bizim aracımız küçük şirin bir şeydi. O araçla Fas’ın her yerine gittik ve bize gayet yetti. Bagajı da hiç fena değildi. 3 dağcı çantası ve bazen de ıvır zıvırlarımızı koyduk. 4 kişiye kadar böyle bir araç yeterli olur bence. Bir de aracı kiraladığınız yere bırakacağınız için havaalanından kiralamak mantıklı bir seçenek. Uçak biletini de o yüzden gidiş dönüş Marakeş olarak aldık. Rotamızı da ona göre belirledik.

• Otel Rezervasyon: 3 kişi toplam: 2400 TL

Fas hijyen açısından biraz sıkıntılı bir ülke olduğu için konaklama konusunda biraz seçici davrandım. O yüzden burada maliyet kişiye göre değişecektir. Ama bizim kaldığımız yerlerin hepsini Booking üzerinden 8+ puanı olan yerlerden seçtim ben. Genelde 3 kişilik odalarda konakladık. Birkaç yerde de 2 kişilik+tek kişilik olarak kaldık. Yani paylaşımlı oda tercih etmedik. Öyle olsaydı fiyat çok daha ekonomik olabilirdi belki ama bu sizin tercihinize kalmış. Konaklama Avrupa ülkelerine göre oldukça uygun olduğundan burada standartlarınızı biraz yükseltebilirsiniz bence. Zaten kalite olarak da Avrupa’daki puanı 8 olan hostel Fas’taki puanı 7 olan hostelle eş değerdir diyebilirim.

• Ulaşım :  Benzine ödediğimiz ücret 2700 km için : 900 TL

Otoparklara ödediğimiz toplam ücret : 80 TL

Otobanlara ödediğimiz toplam ücret : 120 TL

Trafik cezası – Hız sınırı sebebiyle : 100 TL

Ulaşım toplam ücret : 1200 TL

Öncelikle biz Fas’ta oldukça yoğun bir rota çizdik. 10 günde 8 şehir gezdik. Fas’ın güneyinden kuzeyine doğusundan batısına birçok noktasına gidince yaptığımız km de 2700′ ü buldu 🙂 Otoparklar güvenlik açısından önemli. Pahalı değil zaten. Günlük ortalama 5-10 TL civarında bir şeye denk geliyor.

Otobanlar bizdeki özel otobanların fiyatları gibi pahalı. Biz birkaç yerde girdik ama bence çok da gerek yok. Normal kara yolundan gittiğinizde yolunuz biraz daha uzuyor ve küçük kasabaların, köylerin içinden geçiyorsunuz.

Trafik cezasına gelince 🙂 Fas’ta hız sınırı olayı biraz sıkıntılı. Bomboş yollarda hız sınıfı tabelası 60 km’yi gösteriyor ve radar da oldukça fazla. Ben gitmeden bunu okumuştum, o yüzden biz fazlasıyla dikkat etmemize rağmen 1 kez ceza yedik. Bu yüzden hız olayına dikkat edin. Tabelalar ne diyorsa ona göre gidin 🙂

• Yeme-içme ve Alışveriş : 3 kişi toplam :  2800 TL

Biz yeme içme konusunda ne çok sıkı davrandık ne de çok savruk. Ortalama düzeyde harcama yaptık diyebilirim. Alışveriş konusunda da hepimiz bir şeyler aldık ama öyle deliler gibi alışveriş de yapmadık. Ve tüm bunlara harcadığımız fiyatı da yukarıya yazdım ben ama bu kısımda yelpaze çok geniş o yüzden burada yazdığım ücret sizin için ne kadar belirleyici olur ona siz karar vereceksiniz.

Veee geldik genel toplama 🙂

10 günlük Fas gezimiz için 3 kişi her şey dahil harcağımız para toplamda:   10.150 TL